søndag den 4. januar 2009

Vi bestiller tid hos vores venner?


Godmorgen søndag! Er jeg frisk? NEJ, slet ikke. Det er en af de morgener hvor kroppen ikke rigtig vil med, jeg har et gevaldigt hold i nakken som sidder mellem mine skulderblade, og hvor er det bare ØV...
Vejret er trist, vådt og gråt og så er det allersidste dag i min ferie, kan det snart blive værre....
MEN...Kaffen er varm, huset er rent og her er lunt og dejligt og jeg har endnu hele min søndag til at slappe af i.
Bogen fra i går er god som forventet, og jeg glæder mig til at indtage pladsen i min sofa og bare hygge:-)
Midt i min bog i går fik vi pludselig spontant besøg af vores dejlige venner, vi fik lavet noget mad sammen og så stod den på hygge og rødvin lige ind til midnat, er der noget bedre her i denne verden end spontane besøg, jeg elsker det. Men hvis der er noget vi Danskere er dårlige til så er det at gøre noget spontant. Hvis vi skal besøge vores venner, ringer vi og "aftaler en tid i kalenderen" flere måneder forud....Helt ærligt, det er da tosset.
Så glæden var dobbelt så stor i går og super hyggeligt var det også, da vi fik vores venner på besøg lige pludselig. Der blev snakket ferie, studeret ferie kataloger og indtaget kaffe, Doeeley's og resterne af jule slikket. Lad dette blive en opfordring til den Danske befolkning, "Lad være med at bestille tid hos jeres venner, bare kom helt spontant".

2 kommentarer:

  1. Å hvor det lyder hyggeligt og helt grundlæggende har du jo ret. Her til formiddag er det væltet ind med både børn og voksne der helt spontant har kikket forbi og det har bare været så dejligt. Desværre er hverdagen bare så fuld af aftaler at det er sjældent at det kan lykkes.

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det dejligt, at det stadig kan lade sig gøre at få besøg uventet og helt spontant.
    Tak forde du kunne fortælle mig at ikke alle Danskere er faldet i "bestille en tid" fælden.
    Knus Irene

    SvarSlet