lørdag den 28. februar 2009

Afbud

Gæsterne meldte desværre afbud, men mad skal vi jo ha alligevel.....
Menuen står på "kyllingrullesteg", Først bacon, så kylling bryst som er delt over på tværs, så ristede champignon og svitsede løg og chili + salt og peber...så rulles det sammen til en "rullesteg"
Sådan skal den se ud når der er rullet...Sættes i ovnen ved 200 grader i ca. 1½ time.

Rodfrugter ordnes og skæres i både/stave og blandes i en bradepande med olie og krydderier, sættes i ovnen og skal ha ca. 1 time...husk at rør i dem af og til.
Så rører jeg en kold sovs af creamfraich, det ottene kryderri (frossen pakke) lidt sennep, ½ tsk sukker + salt og peber...Uhmmmmmm Velbekommen.


2 kommentarer:

  1. Hej Irene

    Jeg er ikke så god til det med rodfrugter... eller jeg har ikke rigtigt lavet det.
    Hvilke krydderier putter du på?
    Jeg er lidt nysgerrig på "det ottende" krydderi - hvad er det?

    Kyllingestegen ser super lækker ud. Det tror jeg, at jeg vil prøve.

    Hilsner fra Hanne

    SvarSlet
  2. Hej Hanne.
    Mange tak skal du ha* :-)
    Prøv dig bare frem, rodfrugter i ovnen er lækkre, lidt olie og så bare en masse krydderi på. Jeg bruger hvad jeg har, feks. Merian, timian, estragon, oregano, ja hvad du nu har i skuffen, og så blander jeg bare det hele sammen.
    Kun fantasien sætter grænser.
    Det ottende krydderi er købt i "super best" hvor det er på frost i en lille grøn papirs æske(nærmest som en tændstiksæske) jeg bruger en hel æske til ½liter creamfraich...Æsken koster ca. 8 kroner, og er GULD værd i smag.
    God fornøjelse hvis du vil prøve min opskrift...

    SvarSlet