fredag den 30. april 2010

Basketball kage...

Basketball kagen til sønnen's 20 års fødselsdag. (Han elsker basketball og klubben Boston Celtics)
Kagen bestod af en lys kagebund med marengs, flødeskum med masser af jorbær i tern og en kakao bund smurt med lemon curd.
På toppen er der lagt et stykke Fondant hvor jeg har håndmalet logoet fra klubben Boston Celtics.  
Kanten er sprøjtet med flødeskum...
Sådan så den ud indeni, og den smagte rigtig godt :-)

Derudover havde jeg bagt disse mini chokolade muffins, fyldt dem med lemon curd og givet dem en orange glasur og chokolade "striber", så de så ud som små Basketbolde.....
En fantastisk dejlig morgen og eftermiddag har vi haft, og nu er det de unges tur til at feste igennem, så vi andre er taget hjem for at slappe af :-)

4 kommentarer:

  1. Skønt motiv på kagen, du er god til at tegne/male, det må du være!
    Kagerne har vist gjort stor lykke.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun tilslutte mig Vibeke. Jeg er imponeret over så fint et motiv, du har lavet.
    Du skriver, at du har fyldt dine cupcakes med lemoncurd - vil det sige, at du har skåret dem over som små lagkager og smurt lemoncurd indeni eller hvordan? Lyder som en spændende idé til cupcakes - og kageidéer er jo altid velkomne :)

    SvarSlet
  3. Det var nogle rigtig skønne kager, og tusind tak for en dejlig formiddag :) Knus

    SvarSlet
  4. Hvor er du bare sej til de kager.. :0) bliver sku helt vild hver gang du har været kreativ... Den er bare så flot og "boldene" er også bare supre.. :0)

    SvarSlet