søndag den 22. maj 2011

Facebook kagen

Min venindes søn bliver konfirmeret i dag, og derfor spurgte hun, om jeg ville lave en kage til ham som overraskelse, og selvfølgelig ville jeg det :-)
Nicolai som han hedder, går meget op i sin Facebook, derfor skulle det være temaet...
Jeg har prøvet at løse det på bedste vis, og jeg er egentlig ganske godt tilfreds med resultatet.
Kagen består af lyse lagkagebunde, Bounty creme og Chokolade mousse, derefter smurt op med IMBC og overtrukket med hjemmelavet MMF.
Alt på kagen er spiseligt, lige fra de malede bokstaver til den snoede kant forneden.
Nu håber jeg bare at konfirmanden bliver glad for sin kage og har haft en fantastisk dag.

16 kommentarer:

  1. Hvor er du bare dygtig !! Sådan en kage glemmer han aldrig.

    Hvor lang tid tager det at lave sådan en sag ? Og hvor mange år har du gjort dette ?

    SvarSlet
  2. Den er rigtig rigtig fin og jeg er sikker på den har vagt jubel. Og den passer super godt til en dreng som ikke skal ha noget pusenusset.....

    SvarSlet
  3. Smuk kage lyder også til det er en med god smag;) hapski.

    SvarSlet
  4. Hold da op for en kage - sjov og ligner en million :-)

    Ville godt have set hans ansigt da den kom på bordet......

    /Erland

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot lavet - hvis ikke drengen selv var imponeret - så var forældrene og gæsterne det helt sikkert :)

    SvarSlet
  6. Hej Frøskuffen. Tusind tak for de fine ord :-)
    Fra jeg starter til jeg slutter går der et par uger.
    Først finder jeg et tema, så laves pynt, tørres, males og gøres klart, dette kan nogle gange tage mange, mange timer eller dage.
    Så begynder jeg med at bage kagebunde, lave mousse, lægge sammen, stå på køl, smøres op og overtrækkes med udrullet fondant eller marcipan..Og så kommer det sjove, pyntningen...Selve kage delen løber over 2-3 dage.

    SvarSlet
  7. Hej Janne, Tak :-) og du har ret, den er rigtig drenget, og faldt i rigtig god jord :-)

    SvarSlet
  8. Hej Sticktostyle, Tak skal du ha*, fik senere at hvide at den også smagte godt.

    SvarSlet
  9. Hej Erland.. Tak for de flotte ord :-)
    Nicolai blev rigtig glad for den, har jeg bagefter fået at hvide, og smagen var helt perfekt.

    SvarSlet
  10. Hej Sandra.. Tak for de søde ord, de var alle glade og tilfredse, selv morens arbejds kollegaer var tilfredse med resterne dagen derpå :-)

    SvarSlet
  11. Hvor er den dad bare helt vild fed !!!

    Godt lavet !!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  12. Hej Irene,

    hvor er den fin :o) Hvordan laver du bounty-creme?

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  13. Hej Camilla, tak for de søde ord..
    Jeg sender dig opskriften :-)

    SvarSlet