mandag den 30. november 2009

KULT...


"Drei nüsse für aschenbrödel" eller "Tre nødder til Askepot", ja det er min Kult, hvert år til jul ser jeg dette fantastiske eventyr om Askepot, og jeg ELSKER det :-)
Det er en tjekkisk/østtysk eventyrfilm, med den mest romantiske og søde musik og historie, kostumerne er mega flotte og filmen er optaget i de smukkeste omgivelser, personerne i filmen er "skæve", og det giver filmen en helt speciel underholdende effekt. Det er en RIGTIG julefilm i mine øjne, tysk tv har altid sendt den og gør det stadig, og den får virkelig mit julehumør frem.
Den kan varmt anbefales, tro mig, jeg har stort set ikke gået glip af at se den et eneste år lige siden jeg var barn. Hvis du skulle være interesseret så er her dato'er og klokkeslet på hvornår du har muligheden i år.

2 kommentarer:

  1. Ej........ Det er da Everafter ... er det ikk ???

    Den film er bare min ynglings tøsefilm, har fundet den på dvd for et par år siden.......

    Suk... den er bare den bedste...

    Hyggehygge

    SvarSlet
  2. Å, jaa... Denne er virkelig vakker, og den har blitt en tradisjon på norske tv skjermer hver julaften dag. Nyyydelig, og bare musikken er stor julestemning i seg selv. Gleeeder meg :)

    Ellers har du jo lagt inn så mange koselige innlegg siden siste. Jeg har hatt en travel uke og ikke hatt mye bloggtid til overs - men så har jeg tatt igjen litt i helgen. Så utrolig koselig, både å gi og å få julekalender. Uff, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet, for jeg har alltid laget til min sønn, men i år har har bare fått en flaxkalender av meg... Men han sier jeg ikke får lov til å tenke på det engang - jeg har hjulpet han med veldig mye i forbindlese med flyttingen, både av praksitske saker og av innkjøp. Og kanskje vinner han p¨å flaxkalenderen, hvem vet?

    Nydelige lys under her - skjønner veldig godt at du ikke klarte å bestemme deg ;)

    Ha en herlig dag, Irene. Her kom julesnøen i går kveld :)

    SvarSlet