fredag den 8. april 2011

Sushi- hjemmelavet og med nyt twist...

Aftensmaden bød på hjemmelavet Sushi med et glas kold hvidvin til, og endnu engang må jeg indrømme, at jeg elsker det.....
Denne gang drillede mine avokadoer mig desværre, og kun en kunne bruges...Så nye indput måtte hurtigt findes...
Jeg havde en halv net melon i køleskabet og en masse modne pære, så de blev brugt i stedet for, sammen med agurk, purløg, gul peberfrugt og den ene avokado... Fyldet var røget laks, røget hellefisk, rejer og crapstick....Jeg havde også lavet en lille smule mayonnaise blandet op med wasabi og smurt sammen med rejefyldet...Dertil den lækre soya fra den lokale Tai butik og så creme fraiche rørt med wasabi til...
Hold da op hvor smagte det bare himmelsk........(det er ikke sidste gang jeg bruger pære og melon i den sammenhæng, Mums hvor var det godt)

11 kommentarer:

  1. Uhmmmm ... Det ser da bare så lækkert ud det sushi. Knus

    SvarSlet
  2. Åårh .. haps! Sushi i min mave ((-:

    SvarSlet
  3. Det ser bare super lækkert ud... er vild med dine krea idéer til køkkenet ;0)

    SvarSlet
  4. Guffe guffe hapse hapse det ser godt ud :)

    SvarSlet
  5. Guffe guffe hapse hapse det ser godt ud :)

    SvarSlet
  6. Og de var gode, rigtig gode endda...og det bedste er at der er frokost rester til i dag :-)

    SvarSlet
  7. MEGET flot - ser godt nok lækkert ud. Det købe sushi man snart kan få alle steder i Netto og brugsen overhaler du inden om med 100 km/timen :-) /Erland (fjordrejen.dk)

    SvarSlet
  8. Hej Erland.. Tak skal du ha* :-)
    Og sjovt du nævner supermarkedernes sushi, det var nemlig mit allerførste bekendskab med sushi, og det som gjorde at jeg mente at jeg slet ikke brød mig om sushi i flere år...
    Nu, hvor jeg selv laver det, er det blevet en af mine favorit retter..

    SvarSlet
  9. Nøj hvor ser det godt ud. Hvor køber du tang, og ris osv? Hvor ligger den taishop du nævner????

    SvarSlet
  10. Hej Miss Fruity... Nogle gange har de både tang-plader, sushi ris og wasabi på tilbud i Netto...Men ellers kan man få det i de fleste supermarkeder, som feks. Kvikly..
    Tai-shoppen ligger lige ved siden af Netto i centrum.

    SvarSlet
  11. Hej Irene!
    For første gang lavede jeg sushi igår, og det var faktisk okay.. Men jeg kom til at tænke på, ved du om man kan lave risene uden risvinseddike? Jeg brød mig ikke så meget om den sure smag.
    //Marie/MissCrea.

    SvarSlet