mandag den 27. juni 2011

Giftkage med giftig glasur.

                                                  Opskriften på Giftkagen kommer her :

                                Giftkage med giftig glasur

400 gram margarine
5 dl sukker
5 dl mel
4 æg
4 tsk mandelessens
2 tsk grøn frugtfarve
1 tsk bagepulver
1 dl meget varmt vand

Sukker og æg piskes hvidt og skummende.
Tilsæt den (køkkenbords varme) margarine og pisk det godt sammen.
Bland den varme vand med frugtfarve og mandelessens og rør det i æggemassen.
Mel og bagepulver blandes sammen og sigtes i æggemassen, hvorefter man vender det forsigtigt sammen.
Bages i en lille bradepande beklædt med bagepapir i ovnen ved 200 grader i ca 20 minutter (+ -)

Til den giftige glasur:

300 gram flormelis
1½ Pasteuriseret æggehvide
lidt citronsaft
Og frugt farve eller kage farve efter hvad man vil


Jeg delte min glasur i  2 portioner, og kom rød kagefarve i den ene og blå kagefarve i den anden, op i to sprøjteposer, klippede et lille hul og sprøjtede så i cirkler på kagen, fra midten og ud.
Tilsidst tog jeg en ske og trak fra midten og ud, til mønstret blev dannet :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER giftkage..
    Hver gang jeg ser en/spiser en sender jeg min moster en tanke, for dem har hun godt nok bagt mange af til mig da jeg var barn, for det var min ynglingskage...
    Mpn den kan laves som muffins?

    SvarSlet
  2. Hej Miss Muffin, Sjovt nok var det første gang jeg bagte den, og jeg må indrømme at den smagte virkelig godt og at det ikke er sidste gang den bliver bagt... Måske jeg skulle prøve den som muffins, for mon ikke de nok skal lykkedes...
    Skriv lige hvis du prøver,ikk
    Knus Irene

    SvarSlet