mandag den 15. august 2011

Chokolade cookies, hurtige og nemme.........

Jeg stod lige og skulle bruge nogle småkager til kaffen, og så fandt jeg,  hvad jeg lige havde rundt om i skabe, skuffer og køleskab...
Det blev til disse her Chokolade cookies med hasselnødder, og de blev faktisk super gode... Min opskrift kommer her:

Chokolade/hasselnødde cookies frit opfundet efter skabets indhold ;-)

1 æg
100 g sukker
50 g brun farin
Piskes sammen i en skål.
Tilsæt
150 g groft hakket Chokolade (mit var rester af hvid, lys og mørk chokolade)
2 spsk kakao
50 g grofthakket hasselnødder
1 spsk vanilie og bland godt sammen med æggemassen.
Rør så 150 g let smeltede smør i og bland godt.
Tilsæt til slut
170 g hvedemel
som er blandet med 1 tsk bagepulver i.

Sættes på et stykke bagepapir i ca 1 spsk. størrelse og tryk dem let.
Bages ved 200 grader i ca. 10-15 minutter..
Afkøles på en rist og opbevares i en kagedåse.
Hurtigt og nemt, og de smager super godt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar