tirsdag den 1. november 2011

Intet kan slå, og jeg mener abselut INTET kan slå min....

.....Min Farmors Trillebollesuppe.......

Nu tænker i så lige, hvad sker der lige for hende?

Jo ser i, efter aftenens udsendelse på TV3 "Master Chef", som nemlig handlede om "Barndommens mad", slog det mig pludselig hvad jeg savnede allermest fra min barndoms køkken, og det er helt klart min Farmors højt elskede Trillebollesuppe, Nøjh... hvor ville jeg gerne smage den igen, men desværre er hun ikke længere blandt os.......

Måske skulle jeg lave den en dag, eller rettere prøve at lave den, for hendes opskrift har jeg desværre ikke :-(

Hvad husker i bedst fra jeres barndoms køkken?

6 kommentarer:

  1. Farmors brunkål, forloren skildpadde og gule ærter med grisehaler :-)

    SvarSlet
  2. Min farmors grydestegte kylling med persille, flødesovs og pillede aspargeskartofler...
    Suk...

    SvarSlet
  3. Hej Cakeaholic,

    Jeg er også at finde foran TV-skærmen til TV3's MasterChef for tiden.
    Det var virkelig pudsigt de netop skulle tilbage til barndommen i går... Jeg havde netop snakket om min farmors chokoladelagkage med smørcreme på 'det røde fad' - da gårsdagens aftensmad blev indtaget hos mine forældre. Min mor har for længe siden forsøgt sig med den, men den er aldrig blevet som farmors. Hun er her desværre heller ikke længere og 'det røde fad' er vist også forsvundet...

    - frk. sveske
    http://frksveske.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Hej Malou... Ja, er det ikke spændende med en lille tur tilbage i tiden til vores barndoms køkken, dine retter kan jeg slet ikke gendkende, fordi min Farmor hadede brunkål og jeg nægtede at spise gule ærter...Og forloren skildpadde har jeg aldrig hørt om..
    Sjovt så forskelligt vi alle husker det på,ikk..
    Tak for din kommentar :-)
    Irene

    SvarSlet
  5. Hej Lotte....Åhhhhhhhhh ja, grydestegt kylling med persille og brun sovs og agurksalat...Var der næsten noget bedre?..
    Irene

    SvarSlet
  6. Hej Frk. Sveske.. Velkommen til min blog :-)
    Ja, disse minder... Måske er du heldig en dag at finde "det" røde fad på et loppemarked, det håber jeg for dig :-)
    Chokoladekage med smørcreme husker jeg også svagt, desværre har jeg vist heller ingen opskrift på sådan en, men jeg skal kikke engang i min Farmors gamle kogebøger, måske er den der..
    Tak for din kommentar.
    Irene

    SvarSlet