onsdag den 19. august 2009

RETRO ELLER EJ....

Min gamle grå termokande fik i går en kommentar med på vejen, "RETRO" blev den kaldt, er det virkelig det den er.... Jeg er glad for at hun ikke kaldte den ANTIK...hahahaha for den termokande fik jeg for ca. 24 år siden af min far, og jeg nænner simpelthen ikke at skille mig af med den, da ingen anden kan leve op til dens "holden på varmen". Det er ikke for de jeg ikke har andre...For jeg har mange, også flotte og smarte..men min gamle grå her, er altså den bedste og bliver altid kun brugt til te. Nok om den...
Men det satte så lige tankerne i gang, og så så jeg lige mine gamle trolde fra DAM, de er jo også RETRO må man sige ;-)

Kønne er de ikke, men sjove og enormt holdbare, jeg har haft dem siden jeg var barn og de har nærmest ikke ændret sig, kun den ene har mistet sit tøj.
Selv den lidt sjove og speciele duft de har, er stadig der, nærmest lidt sødlig duft, men ikke på en dårlig måde.
Sjove er de, og sjovt som det lige satte gang i en masse minder fra svunden tid....
Har i også sjove RETRO minder fra en svunden tid?

2 kommentarer:

  1. Haha, jeg tænkte godt nok også at den kande måtte have nogen år på bagen:)
    Nu er jeg ikke så gammel, så jeg har ikke rigtig en masse ting der kan kaldes retro, men jeg har mange antikviteter foræret af venner og familie som jeg bar elsker..
    Alle gamle ting har sjæl:)

    SvarSlet
  2. Troldene havde jeg også da jeg var barn, da du beskrev lugten, kunne jeg lugte dem igen..
    Det er jo blevet in igen med sådan en kaffekande og meget andet som min mor og far havde engang.. Måske er det derfor at jeg ikke er vild med det, det er simpelhen ikke gammelt nok for mig.. Ha ha. ellers er det mig der er for gammel..

    SvarSlet