mandag den 9. maj 2011

Hindbær sorbet

                                                  MUMS....den sad lige i skabet ;-)

Hindbær sorbet.

500 g hindbær (mine var frosne)
2 citroner (saften)
3 dl grundsirup
1½ pasteuriseret æggehvide
50 g flormelis

Dagen før kogte jeg hindbærene op i en gryde (gør jeg altid med frosne hindbær).
Så blendede jeg dem med citron saft og siede dem og derefter på køl natten over.
Dagen efter tilsatte jeg grundsiruppen og kørte det hele på ismaskinen til det begyndte at sætte sig.
I mens piskede jeg æggehviden stiv og tilsatte flormelis og piskede til marangs...
Marangsen op i ismaskinen og køre færdig inden fryseren.

2 kommentarer:

  1. Den ser skøn ud - og er tilføjet på den efterhånden omfangsrige liste over is der skal prøves. Gad vide hvor meget jeg har taget på når sommeren er ovre...

    SvarSlet
  2. Hej Heidi..Ja med en Italiensk stor ismaskine, bliver der jo ikke et øjeblik hvor du ikke køre is og sorbet, det er nok godt jeg kun har en lille Krups ismaskine ;-)
    Ps. Min hindbær sorbet var/er helt vidunderlig...

    SvarSlet